Franczyzy stanowią realny i niezawodny sposób na rozpoczęcie działalności.
Jest to rodzaj biznesu, który zapewnia kupującemu sprawdzony model, produkt, usługę i nazwę handlową.
Korzyści z zakupu jednego to zazwyczaj mniejsze ryzyko, większa penetracja rynku i często wyższy wskaźnik sukcesu dla nowych przedsiębiorców.
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć o zakupie franczyzy, jest to, co ona pociąga za sobą.
Krótko mówiąc, franczyzobiorcy kupują istniejący model biznesowy od firmy franczyzowej w celu rozszerzenia marki na różnych rynkach.
Ten rodzaj inwestycji zazwyczaj wymaga co najmniej pewnej kwoty środków, a także początkowej inwestycji w materiały marketingowe, takie jak branding lub logo.
Zanim podpiszesz umowę franczyzową, powinieneś wziąć pod uwagę wszystkie swoje potrzeby i to, jak będzie ona pasować do Twojego stylu życia.
Udana franczyza ma dla franczyzobiorców dobre możliwości biznesowe, duży potencjał wzrostu i długoterminowe zaangażowanie obu stron.
Przed zakupem franczyzy należy upewnić się, że jest to najlepsza inwestycja dla Ciebie.
Powinieneś porozmawiać z obecnymi lub byłymi właścicielami, uważnie przeczytać umowę i poszukać informacji na temat historii firmy.
Wybór odpowiedniej franczyzy dla siebie
Wybór odpowiedniej franczyzy to niełatwe zadanie.
Rodzaj działalności, którą chcesz założyć, Twoja sytuacja finansowa, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym i wiele innych czynników muszą być brane pod uwagę.
Dobra franczyza powinna oferować Ci jasną ścieżkę zysku przy inwestycji o niskim ryzyku.
Powinien również charakteryzować się jednym z najbardziej przystępnych kosztów początkowych w branży.
A także modelem operacyjnym, który umożliwiłby kontrolowanie inwestycji przy jednoczesnym osiągnięciu akceptowalnego poziomu ryzyka inwestycyjnego.
Nie masz pomysłu na własny biznes? Zainspiruj się: https://finp.pl/czego-w-polsce-brakuje-i-na-czym-mozna-zarobic/
Franczyza – wady i zalety franchisingu
Rozpoczęcie franczyzy może być trudnym i ryzykownym przedsięwzięciem.
Kilka wad sprawia, że jest to trudniejsze niż tradycyjne rozpoczęcie działalności.
Najpowszechniejszymi są brak kontroli nad sklepami, wysokie koszty rozpoczęcia działalności i bardziej intensywne egzekwowanie przepisów.
Istnieje wiele zalet franchisingu, oto najważniejsze:
1) Pomaga przedsiębiorcom wejść na rynek bez większego ryzyka, ponieważ nie muszą tworzyć własnych produktów lub usług.
2) Franczyzy zapewniają również szkolenia i wsparcie dla swoich nowych przedsiębiorców, a także bieżące wsparcie marketingowe.
3) Franczyzy zapewniają również rynek, na którym przedsiębiorcy mogą kupować, co znacznie obniża koszty rozpoczęcia działalności.
4) Franczyzy oferują potencjał do znacznych zysków ze względu na ich ekonomię skali i doświadczenie, co tworzy tę przewagę konkurencyjną w stosunku do innych firm z tej samej branży.